تعمیر دکل جرثقیل

گاهي در جرثقيل هاي سبک يا سنگين به علت هاي متفاوت دکل خم ميشود.

در اينصورت بهترين راه چيست؟ اين پرسشي است که براي بسياري از کاربران بوجود مي آيد و در پاسخ بايد برسي شود که نوع جرثقيل چيست و تناژ آن در چه رنجي قرار دارد. زيرا در برخي جرثقيل هاي سبک ساخت يا تعمير دکل با هزينه زيادي مواجه مي شود که شايد بتوان با قيمت کمتر از ساخت آنرا خريداري کرد .از جمله اين نوع جرثقيل ها دستگاه هاي سبک از رنج 1 تن تا 5 تن است.
در جرثقيل هاي 3 تن تادانو سوپر زد که بسيار هم از ناحيه تلسکوپ اول ( اولين کشويي بعد از دکل مادر) خم مي شود مي توان آنرا به صورت فابريک استوک با قيمت مناسب تر از ساخت تهيه کرد و همين مورد در خصوص دکل مادر يونيک 3 تن نيز صدق مي کند.
اما در جرثقيل هاي سنگين تر به علت هزينه هاي سنگين واردات و کرايه حمل بالا صرفه اقتصادي با ساخت و يا تعمير دکل است.

سوال اين جاست که آيا دکلي که در ايران ساخته مي شود يا تعمير مي شود از نظر کيفي هم طراز با دکل فابريک خواهد بود يا نه؟
در پاسخ بايد بگويم که در ساخت دکل به صورت کامل گاها حتي کيفيت از دکل فابريک هم بهتر مي شود اما در مسئله تعمير و به قولي تکه دادن دکل هيچ وقت کيفيت مثل دکل فابريک نمي شود ولي اين بدان معنا نيست که اين کار غير ممکن و غير ايمني است و با کمي احتياط بيشتر مي توان با ماشين کار کرد.